Kleancolor – Metallic Aqua

Vi tutar på med Kleancolor, jag lackade i princip bara med dessa i somras och jag har inte kommit mig för att lägga upp dem innan nu. Metallic aqua.. sjukt nice i solen och faktiskt, även i regnväder (som på bilderna). Det är ett väldigt.. blått… lack. Färgen är svårbeskriven om man nu inte ska använda ordet aqua, eller starkt ljusare blå. I vilket fall så var det underbart! Färgen passade utmärkt till min då solbrända hud, ack vart är min sommar?? Appliceringen är precis som med de andra metalliclacken från Kleancolor- enkel- opakt- snabbtorkad! Har här två lager om jag minns rätt och det hade räckt med ett. Vad jag har börjat sakna lite med alla dessa metalliclack är just den metalliska finishen. Jag hade gärna sett att de gått lite mer åt foil-hållet. Framförallt Aqua gjorde mig besviken på den punkten, det ser ut som ett ”vanligt” glitterlack, inte vad jag var ute efter. Metallic Orange var mer rätt. Glittren är i silver och jag tycker mig se något som glittrar i blått, men jag är väldigt osäker på den punkten. Den tipwear jag brukar uppleva med lack från märket uppstod INTE här, vilket var en väldigt positiv överraskning 🙂

När jag skulle fota började det regna och jag blev till en början grymt besviken, det var ju solsken jag ville ha!! Men sen när den första droppen landat på nageln tänkte jag att what the heck, det heter ju faktiskt AQUA. Nä, nog med pladder, poäng: 6 av 10, grymt besviken på finishen men klanderfri i övrigt!

image

image

image

image

image

Visste ni förresten att det går att stämpla med metalliclacken? Jag hade ingen aning om det men dök på en bloggerska som gjort just detta i min jakt på en bra färgbeskrivning av det. Kika in på Nails by Desiré för att kika på vad hon gjorde med det. Jag har ju faktiskt någon konadplatta liggandes som jag gillar, måste nog prova detta snarast!

Kommentera

