Kleancolor- Metallic Black

 

Vi kämpar på med Kleancolorlacken och den här gången fick det bli svart! Eller ja, det är mer blygrått när det är färdigmålat och klart. Extremt bra formula på detta, till skillnad från en del andra lack från märket jag testat. Ett ganska tjockt lager är allt som krävs och det gillar jag skarpt! Målade till och med om med det, det händer inte ofta!

Ok, låt oss gå igenom det lite snabbt (innan jag måste ägna mig åt skolan för ovanlighetens skull 😉 ). Appliceringen var väldigt trevlig som sagt, lätt att manövrera både tack vare pensel och formula på lacket. På bilderna bär jag ett lager och det räcker om man kan hantera lite mer lack på penseln. Färgen är kanon, jag skulle väl kanske inte direkt vilja kalla den för svart, den är mer tungt blygrå med väldigt finmalt silverglitter i. Mycket trevlig förvisso, lite som himlen när ett rejält åskväder är på gång. Innan topplacket kommer på är det mörkare och det malda glittret syns inte så tydligt men när topplacket appliceras kommer glittret fram och jag är ganska övertygad om att det  är glittret som ger lacket sin speciella färg.

Som ni ser uppstår tyvärr lite tipwear redan efter några timmar, detta retar mig väldigt mycket, verkar som att många av Kleancolorlacken har denna tråkiga egenskap. Helt ärligt bekom det mig inte lika mycket som vanligt den här gången, för färgen var så.. jag! Poäng: 7 av 10. Bra applicering, bra torktid, mindre bra tipwear och hållbarhet på nageln. Ett lack som förmodligen kommer användas ett flertal gånger, lite lätt skön metalkänsla över det hela 🙂

image

image

 

 

image

 

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

2 svar

  1. Det var ett jättesnyggt lack! Jag har faktiskt varit på jakt efter ett snyggt hårt, blygrått lack så jag kanske ska spana in detta.

    januari 29, 2013 kl. 19:46

    • Ja, det tål att tas med i listan över potentiella inköp om du har en sådan tanke 🙂 Sedan vet jag inte hur stor inverkan topplacket har på finishen, ibland upplever jag att det har viss betydelse. Jag använde fast forward i alla fall. Lycka till med letandet!

      januari 30, 2013 kl. 19:52

Kommentera

