Kleancolor- Metallic orange

Åhh, så jäääkla snyggt! Är i extas och kan inte slita ögonen från naglarna när det är en sån finish! Såg Metallic Red på en väns blogg och då var det kört, sen dess har jag suktat efter dessa lack! Och nu har jag en massa 😀

Appliceringen är toppen, det skulle kunna funka med ett lager men jag skymtade lite vnl om jag höll naglarna mot solen, så det slutade med tre lager. Helt onödigt egentligen och nästa gång blir det nog bara ett eller två. Färgen påminner mig personligen om en hoj jag såg i ett avsnitt av OCC, vilket för mig är ett bra betyg! Att jämföra finishen på ett nagellack med lacken på en hoj tycker jag bevisar hur metalliskt det verkligen är..

Att ta bort det är en helt annan sak, fy tusan vad naglarna ser ut efteråt och vad många pads det går åt (min dip in-remover är slut). Pamela varnade för detta och jag kan inte annat än att även jag varna er som inte har tålamod när det ska bort.. Det tar tid och kräver en hel del remover. Jag vill också säga att det som ser ut som små ”glitterkorn” på bilderna inte ser ut så irl 😉 Lacket är inget annat än awesome!

image

image

image

image

image

Helt klart full pott!!!

3 svar

  1. Alltså…jag dör. Det är såååå fint. Har inte sett detta inlägget innan, knasigt va? Måste köpa på mig fler av de här metalliclacken asså…sen nångång i höst.

    september 4, 2012 kl. 13:01

    • Visst är det grymt?? Dog lite när det var färdigmålat minns jag 😉

      september 19, 2012 kl. 19:57

  2. Ping: Kleancolor – Metallic Aqua «

Kommentera

